‍ مهندس چمنیان در همایش ملی روز مهندس مطرح کرد: نیاز اصلی مهندسان ما

1397/12/15

اشتراک گذاری

مهندس چمنیان عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان در همایش ملی روز مهندس مطرح کرد:
نیاز اصلی مهندسان ما "باور" است.

پنجمین همایش ملی روز مهندس به همت انجمن فنی و مهندسی مشهد و توسط دانشگاه صنعتی سجاد 14 اسفند ماه 97 برگزار شد.

🔹مهندس چمنیان در پنل تخصصی چالش های صنعت و دانشگاه این همایش ضمن تشویق دانشجویان به یادگیری تمام دروس دانشگاهی گفت: دروس دانشگاهی ما را به دانش و مهارت های فراوانی مسلح می کند.
مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک ادامه داد بزرگترین مهارتی که یک مهندس نیاز دارد مهارت حل مساله است. مهندسی یعنی یاد بگیریم چطور مساله ای را با استفاده از آموزش هایی که دیده ایم، حل کنیم.
فرقی نمی کند دانش آموخته کدام رشته مهندسی باشیم، مهم اینست که نگاه و تفکر مهندسی به مسائل را داشته و این تفکر را در خود رشد دهیم. در واقع مهندسی یک نوع نگاه و تفکر ویژه به مسائل و مشکلات جامعه است.

🔸در این پنل تخصصی که دکتر شرکاء پیشکسوت صنعت خراسان، دکتر رضایی نیک رئیس کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه صنعتی سجاد و دکتر خندان دل رئیس انجمن فنی و مهندسی خراسان رضوی نیز حضور داشتند،
مهندس چمنیان "مفید بودن" و "موثر بودن" را مهمترین رسالت و تفکر مهندسین دانست و ادامه داد در دوره حاضر دسترسی به تکنولوژی روز دنیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته آسان شده است، اما نیاز کلیدی مهندسان ما اینست که خود را "باور" داشته باشند. در این زمان است که براحتی می توانند با خلق یک پدیده و یا یک محصول، مشکلات جامعه را حل کنند.

🔹دکتر شرکاء نیز در این میزگرد ضمن اشاره به اینکه گردو غبار این کشور هم ثروت آفرین است، گفت: ما کشوری داریم که در سطح بسیار خوبی در حال تولید دانش است، اما در مرحله ایجاد ارزش افزوده از دانش رشد کافی نداشته و این خلاء باید توسط دانشگاه پوشش داده شود.